Pages

Saya Sayang Sahabat Kerana Allah!


Bismillahirahmanirahim..
Assalamualaikum pembaca yg setia..
Tangan ini terus menulis,mencoret apa yg ada di hati..berkongsi apa yg dialami..
Sahabat,saya syg shbat kerana Allah..
Sebelum ni,saya tgk sahabat..saya tgk sahabat dari jauh..
Kalau shbat nk tahu,saya sedih sngat2 bila tgk shbat2 saya xtutup aurat..xjaga akhlak..xtaat perintahNya..Terus-terang saya sedih sangat..2
Apa yg lebih menyedihkn,saya xbuat apa2,bila shbat xtaat perintah Allah..saya hnya mmpu  tgk ja..n diam,buat2 bodoh ja..Sbb itu,saya amik keputusan utk tegur sahabat..
Sahabat,saya cuma nk shbat tahu,yg saya bkn berniat mencari kesalahan sahabat,atau kata sahabat jahat atau saya baik..X!NO! Saya cuma ingin menegur bahawa apa yg shbat buat2 salah..
Saya pnah dgr ayat ni dari seseorg.."Dia xtutup aurat,mak bapak dia xkisah,awt kita nk kisah plak?" Saya cuma nk sahabat tau,kalau sahabat fikir yg xda sapa pun kisah pasal sahabat,sahabat totally salah! Sebab saya kisah pasal sahabat,saya tegur sahabat..Sebab saya syg sahabat ,saya tegur sahabat ..
Pada saya,sahabat ni special sangat3..sbb 2 syg sngat3 semua sahabat2 saya.. Ekceli,saya boleh ja biar shabat buat apa yg sahabat suka..tnpa peduli hal sahabat Tapi,x! Sbb apa? Sbb saya syg shabat..Caring x saya? Sebenarnya,saya buat semua ni sbb saya ambil berat perihal sahabat di akhirat sana..itu ja..
Sahabat,kalau lah Allah bgi pilihan kat saya..sama ada saya atau sahabat masuk ke syurga..Yg boleh masuk pun sorang ja.. Pd sya,saya akn lepaskan shabat masuk ke syurga.. Sbb saya xsnggup tgk sahabat saya disiksa kat neraka..Saya xmau!Saya xsnggup! Biarlah saya yg tanggung drpd melihat sahabat saya ni tersiksa.. Sahabat,saya nk sahabat tahu.. Yang saya kalau boleh,saya nk sangat3..nk sangat2 .. tarik semua sahabat2 saya masuk ke syurga termasuk sahabat saya yg ini.. Tp,kalau saya xmmpu tarik sahabat saya semua ke syurga..Saya xmau! Dan saya xmau! XMAU..tolak sahabat saya semua ke neraka.. Nauzubillah..

Sahabat? Usahalah sehabis baik utk taat perintah Allah..Dan usaha sehabis mungkin utk tinggalkan segala larangan Allah.. Susah?Payah? Mmg susah..mmg payah! Tp,nk bgitau ni..nk bgtau ni.. Ganjarannya indah!
Siapalah saya ini utk berkata perihal org lain sedangkan saya pun 2kali 5 ja.. Saya pun cap ayam ja..Saya akn usaha perbaiki diri saya..Dan sama2 tlg sahabat2 saya..Saya xmaulah masuk syurga sorang2..Kalau Allah izinkan,saya nk masuk syurga dgn semua keluarga saya..dengan semua sahabat saya..dengan semua saudara2 Islam sya..semualah.. Tp,2 xkn mungkin terjadi kalau kita xda bekal kat dunia ni,yg dpt kita bawa ke sana kelak.. :(
Sahabat,andai tiada hari esok buat saya,saya nk sahabat tahu yg sahabat sentiasa ada di hati saya..walaupun saya tiada di mata mahupun di hati sahabat.. Saya nk sahabat teruskn usaha sahabat utk jd muslimah yg terbaik.. Kalau boleh,saya harap sahabat sudi utk jenguk jenazah saya nanti..Dan berdoa utk saya kat sana.. Sahabat,andai sahabat tnya hadiah apa yg saya mahu dari sahabat,saya cuma mahu doa daripada sahabat Tp,saya xpksa sahabat doakn saya..Itu hak sahabat.. Tp,itulah hadiah yg teristimewa pd saya drpd seorg insan bernama sahabat.. Sahabat,andai saya dh tiada di sisi sahabat,untuk bimbing sahabat..tlg jgn putus asa,utk mencari teman yg lebih baik drpd saya..yg dpt bimbing sahabat mendekatiNya. Jgn pnah tinggalkan Dia..Jgn pernah lupakn Dia..Jgn pernah jauh dari Dia.. Mungkin,esok saya dh tiada utk bergelak ketawa dgn sahabat,mkn kat kantin sama2..lompat msuk kelas..belajar dalam 1 kelas sama2.. Itu hnya Allah yg tahu.. Tp,saya cuma nk sahabat tahu,yg sahabat sentiasa dalam doa saya..
Sahabat,apa yg saya buat kat sahabat,inilah tanda kasih syg saya pd shbat..Saya xtau mcm mna nk tnjuk yg saya syg kat sahabat..melainkn tegur sahabat andai sahabat buat salah,ada di sisi sahabat tika senang dan susah..Saya nk sahabat tahu,yg saya sentiasa usaha utk jd kwn yg terbaik pd sahabat.. Saya syg sahabat kerana Allah..
Sebelum 2,saya nk minta maaf kat sahabat,andai saya pnah buat sahabat terasa.. Andai saya pernah buat sahabat terluka..Andai saya pernah bermasam muka..segalanyalah..yg xkena..yg saya dh buat pd sahabat..Saya harap sahabat maafkn saya..Saya tkut shbat bwa smpai ke 'sana'..saya tkut saya hina di 'sana'..Nauzubillahiminzalik Ya Allah.. Sahabat,maafkan saya ye..
Sahabat,saya nk pesan ni..Ekceli,saya ada bnyk pesanan utk sahabat..Mana tau..mgkin ini pesanan terakhir dri saya buat sahabat..
"Jaga hti baik2..Jaga diri baik2..Jaga iman baik2..Jaga pndangan..Jaga akhlak..Jaga solat! 'Bisikku pada Tuhan yg satu.. Ya Allah,Lindungilah temanku ini.. Di setiap langkahnya.. Di setiap hela nafasnya.. Di setiap kelip matanya.. Di setiap degup jantungnya..Banyak yg ingin ku pohon & kuharapkan utk dia..Tp,jika satu sahaja yg dimaqbulkan olehMu.."Lindungilah IMAN di HATInya..kerana dgn IMAN yg ada..temanku pasti selamat di dunia dan juga akhirat.."
Sahabat,saya harap sahabat xhampakn saya..Saya percaya sahabat boleh berubah.. Usahalah utk berubah..Kerana Allah lihat usaha sahabt.. Sahabat,kesiankan mak ayah sahabat.. Balaslah segala kebaikn depa kat sahabat,dgn menambah saham yg baik utk depa kat akhirat.. Jgn biar sbb kita seorg anak,mak ayah kita dia diazab kelak..Nauzubillah Ya Allah..
Saya percaya sahabat boleh! Sahabat kn kuat! Sahabat kn hebat!

"Kupu-kupu tidak pernah tahu warna sayapnya,tp org tahu betapa indahnya ia.. Ia juga seperti dirimu,kamu tidak tahu betapa indahnya dirimu,tp Allah paling tahu betapa istimewanya dirimu di mataNya ketika engkau patuh pd segala suruhanNya..redha dgn Qada', dan QadarNya..Ikhlas dgn semua yg engkau alami..Tersenyum tika saat sukar..Tegar dalam ujian dan tetap teguh dalam iman yg dimiliki.. Engkau adalah insan terpilih dan terindah di hdpanNya.."
insyaAllah..Sahabat,saya syg sahabat kerana Allah! UHIBBUKI FILLAH ABADAN ABADA..
Ingat tau! ^_^


No comments:

Post a Comment